kukat

Aloittaja Leena, 08.01.2017 19:47

« edellinen - seuraava »

Leena

Iloitsen kukista. Olen iloinnut,kun joulun aikaan on ollut punaisia joulutähtiä ja punainen amaryllis. Hyasintin tuoksu on hyvä,  oli kolmen hyasintin asetelma, mutta kukat alkaa olla kuihtuneet. Amaryllis tuli jo ennen joulua ja vielä kukkii. Tosi hyvä on ollut se,että varsi ei ole kukissa kasvanut korkeaksi, niin kukkatertut ovat pysyneet pystyssä tukematta.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Minulle elävät kukkivat kukat vaikuttavat mielialaan. Mukava syödä aamupalaa ja lukea raamattua, kun on kaunis kukka vierellä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tässä on orkidea, jonka sain uudelleen kukkimaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mies toi yllättäen tänään tulppaaneja <3
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Tulppaaneja on minunkin maljakossani. Mielestäni ne ovat kauneimmillaan juuri ennen lopullista ränsistymistään silloin, kun terälehdet muuttuvat hieman läpikuultaviksi.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Eilen ostin itselleni keltaisia ruusuja ihan sitimarketista. Muistan, kuinka mun mummo tykkäsi keltaisesta väristä. Keltainen on auringon väri. Nyt täällä paistaakin aurinko. Lähden koirien kanssa mökille. Illalla on rallytoko. Otan sinne ton pennun Sunnyn joukkoon, ihan vaan että tottuu olemaan laumassa vieraiden koirien kanssa. En maalaa tänään, pidän siitä vapaapäivän.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Ostin uusia tulppaaneja tänään. Lilan värisiä. Kaupassa monen hyväkuntoisen kimpun joukossa oli tämä nuukahtaneempi kimppu ja valitsin sen. Näyttivät jotenkin yhtä uupuneilta, kuluneilta, ja kukkimatta kuihtuvilta kuin itsekin tunsin olevani. (Selityksen surkeaan olooni kerron tuolla Harmittaa-palstalla.)
Tunsin siis niin suurta samaistumista tähän yhteen muita toivottomampaan kimppuun, että oli pakko valita ja ostaa juuri se, jonkinlaisena haasteena Jumalalle. Siihen tyyliin, että katso Jumala, kuinka minä yritän pelastaa viemällä kotiin ja vesimaljakkoon nämä nuokkuvat kukat, teetkö Sinä minulle yhtä armollisen palveluksen?

No, nyt ne kukat ovat jonkin tunnin oleet maljakossa ja näyttävät virkuvan.

Vaikken nyt pääsääntöisesti uskokaan Jumalalta tällä tavalla merkkejä tai hyvänsuopaisuutta kalastettavan, niin tuntuu silti että kyllä Taivaan Isä vielä minutkin laittaa uuteen maljakkoon ja veteen virkumaan.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Kyllähän Herra tietää meidän ajatuksemme ja kaipauksemme. Ite haluaisin voimaa ihan arkipäivään, kun tuntuu välillä, että päivän matka liian pitkä kerrallaan. En tarkoita nyt niinkään sisäistä jaksamista vaan ruumiillista.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Tulppaanit ovat nyt oikein tomerasti kukkakuvut pystyssä ja virkeinä. Hyvin ne toipuivat uupumuksestaan. Minullakin on jo parempi olo. Ihan kuin kukillani.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

#9
En saa leikkoruusuja säilymään. Ensin ostin marketista reilunkaupan ruusuja..yöllä olivat kaikki nuupahtaneet sitten ostin Plantagenista ja kaksi vuorokautta pysyivät..harmittaa... >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Laitoin kodin avoverannalle roikkumaan muutaman amppelikukan. Olivat vielä tarjouksessa ennen juhannusta. Yritän kastella ja lannoittaa nyt riittävästi.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tykkään, kun yhteen amppeliin on istutettu kolmea eri väriä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Kyllä kauniit värit ja sopivat hyvin yhteen.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

#13
Mökin edustalle olen laittanut kolmeen isoon rautapataan kukkia. Ne ovat menestyneet ;)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Nyt tiedän, miksi amppelikukat kuolevat. Eivät kestä kovia sadekuuroja ja ovat vain puolittain katoksen alla. Tänä kesänä ollut täälläpäin ukkoskuuroja.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.